Torsdagen den 2 december 2010 anordnar MIX sitt årliga julevent på Clarion Hotell i Gävle. Som föreläsare har man bjudit in Åsa Myrdal Bratt, varumärkesexpert i det egna företaget Myrdal Bratt Partners.
- Åsa är erkänt duktig inom varumärkesfrågor och eftersom hennes arbetsmodell, om hur man bygger ett starkt varumärke, också är en modell som har uppmärksammats i Dagens Industri, kändes det självklart att bjuda in henne som föreläsare, säger Jacob Abrahamsson, ledamot i MIX styrelse.
Enligt Jacob finns det otroligt många varumärkesmodeller, men det som gör Åsas modell så intressant är att flera riktigt stora, kända företag tillämpar den.
-För det är ju alltid roligare när man känner till vilka varumärken som jobbar med modellerna, tillägger han.
Att varumärkesfrågorna blivit allt viktigare för svenska företag har väl ingen missat. Ingen torde heller har missat att ett starkt varumärke i de flesta branscher idag krävs för att överhuvudtaget lyckas. Om vikten av att ha just ett starkt varumärke säger Jacob såhär:
-Åsa säger lite skämtsamt att varumärket är större än affärsidén, vilket hon tycker och jag är beredd att hålla med om det. Det är ju varumärket, snarare än affärsidén, som förenar alla personer på ett företag, från ledningen till personalen bakom kassadisken och därför är det viktigt.
Att eventet kommer att bli en upplevelse för alla som deltar är Jacob avslutningsvis övertygad om.
-Åsa belyser området på ett sätt så att man får en aha-upplevelse. Och det tror jag att alla kommer att gå därifrån med. Dessutom är ju eventet precis, som alla aktiviteter MIX anordnar, ett bra forum för att knyta kontakter med både tilltänkta partners, leverantörer och kunder.

För mer information kontakta Jacob Abrahamsson, telefon: 070-6311377 el. e-mail: jacob@paperjam.se alt. http://www.mixgavleborg.se