De riktiga entusiasterna frågar inte efter integrerad navigation. Det är själva bilen som lockar. Självklart har Impreza STI samma tekniska specifikationer och körglada finesser som sitt mer lyxigt utrustade syskon. Den ställbara differentialen är till exempel inget man prutar bort. Inte heller det intelligenta SI-Drive, som ger föraren möjlighet att välja mellan ekonomisk körning och maximal prestanda.
Impreza STI "PPP" har ändå det mesta i utrustningsväg. Den viktigaste skillnaden är att navigation inte ingår i specifikationen. Modellen har också STI-sportstolar istället för Recaro-stolar. I gengäld är priset nästan 70.000 kronor lägre.
Priset för Subaru Impreza 2.5 WRX STI "PPP" är endast 399.900 kronor. Den första sändningen av bilar beräknas komma till Sverige i början av mars.
– STI är något av en ikon och en av få bilmodeller med egen "fan club". Sedan introduktionen av senaste generationen har vi sålt mer än 200 exemplar. Vi vet att entusiasterna saknat ett basutförande. Därför känns det roligt att åter kunna erbjuda det, säger Torbjörn Lillrud, vd för SUBARU Nordic AB.
Christer Dahlbom på Bilvaruhuset Dahlboms Bil håller med, Impreza är en prestigebil som är mycket uppskattad!
- Subaru är också en bil som köps av trogna kunder, säger Christer Dahlbom. Förra året fick vi förtroendet att sälja 114 Subaru-bilar!