1 000 kunder har svarat på frågor om service, öppettider, avstånd och hur ofta de besöker återvinningscentralen. Servicen får bäst betyg, drygt 97 procent av besökarna är nöjda.

– Jättekul, det bästa med mitt jobb är ju att få träffa de människor som besöker oss, säger David Säll, arbetsledare för återvinningscentralen i Sandviken, med ett brett leende.

Ett besök i månaden

De tillfrågade besöker återvinningscentralen i snitt en gång i månaden. Kunskap om öppettider får de flesta genom tidigare erfarenhet, Ren Information eller via Gästrike Återvinnares hemsida. Hoforsborna är mest nöjda både när det gäller öppettider och service.

– Ja, vad kan det bero på, undrar David. Det är öppet lika länge där som i Ockelbo och Älvkarleby och det är samma personal, men ändå är de mer nöjda i Hofors, funderar han vidare.

Under 2008 lämnade du och andra gästrike- och älvkarlebybor in drygt 26 000 ton grovsopor till återvinningscentralen. Bra gjort!