- Det är en kul nyhet som vi är först med i regionen. Vi har kopplat på samma möjligheter att kommentera artiklarna som Aftonbladet använder från Facebook, berättar Joe Formgren, ansvarig utgivare för GävleMagasinet.
Det gör att alla som kommenterar en artikel sprider budskapet vidare på sin egen Facebooksida så det blir en mycket högre spridning på både artiklarna men även på de synpunkter som framförs i kommentarerna.

- Sedan tidigare så kan alla som vill publicera sina egna nyheter direkt på våra tidningars hemsidor, berättar Joe som tror att att detta blir ytterligare ett stort steg i den medborgarjournalistik han verkar för genom bolaget Gestrike Medias publikationer både i print och på nätet.

Det betyder att skribenter och publicister nu kan skriva sina egna artiklar, kommentera dem och länka till sociala medier för att öka intresset för den fråga eller verksamhet som denne vill torgföra. Det kan onekligen bli intressant med direktrespons på innehållet.

GävleMagasinet hade premiär den 26 augusti och med en upplaga på 52.000 exemplar distribueras den till alla hushåll i hela Gävle kommun. Dessutom kommer magasinet att distribueras till alla kontor i Gästrikland.
De månader som Gestrike Magasinet kommer ut i storupplagan 94.000 exemplar ersätter den Gävle Magasinet så att våra samarbetspartners kan medverka även i dessa till samma gynnsamma villkor.
– Det här är vårt sätt att erbjuda våra annonsörer bästa möjliga upplaga, täckningsgrad och kvalitet i en bra frekvens till rätt prisbild, hälsar Joe.

Mer information om Gävle Magasinet: http://www.gavlemagasinet.se