Gestrike Magasinets hemsida har fått en rejäl ansiktslyftning, med ännu fler funktioner på gång och nu är det även möjligt att annonsera direkt till sin målgrupp.
- Våra internetannonsörer får en egen log-in där de kan följa besöksstatistiken dag för dag på sina banners.
Man kan alltså ligga med under långa tidsperioder på alla sidor eller så prioriterar man sina visningar till artiklar i samband med sin målgrupp som t.ex Motor, Hälsa, Hem och Bostad eller Nöje.
Väljer du som annonsör en riktigt nischad kampanj kan du alltså marknadsföra dig för exempelvis tusen kronor i taget och följa visningar och klick på din banner dag för dag och se hur lång tid det tar innan besöksmålen nåtts.
- I kombination medd bra webbkampanjer blir detta naturligtvis mycket kostnadseffektiva kampanjer. Vi är övertygade om att det är den typen av kvalitet annonsköparna vill ha avseende sina mediainvesteringar i framtiden, berättar Joe.

Gestrike Mgasinet har nu en upplaga på 54.000 exemplar (vilket är lite mer än Gefle Dagblad och Arbetarbladet har tillsammans) och når mer än 100.000 människor.
Förutom att Gestrike Magasinet delas ut till alla hushåll i hela Gävle kommun (där ytterområden som Hamrånge och Hedesunda naturligtvis ingår) så distribueras den till alla kontor i hela Gästrikland och Älvkarleby kommun. Magasinet distribueras även till turistbyråer och bibliotek samt postas dessutom till beslutsfattare i hela regionen.
Årets första nummer utkommer 21 februari, manusstopp är den 3 februari.
För mer information se: http://www.gestrikemagasinet.se