Kvällens arrangör var IDÉVENT, och bakom det namnet står företagen Marknadsskaparna och Aromarummet, som tagit fasta på att det oftast är kvinnorna som står för köpbesluten i familjen och skapat ett koncept de kallar för just Tjejkvällar. Syftet med kvällen hos Eriksson Bilteam var att locka kvinnorna till bilhallen genom att erbjuda det kvinnor vill ha. Förutom chansen att prata bilar med Erikssons säljare, få provköra några av marknadens läckraste bilar, besöka verkstan, bjöds även på massage från Armomarummet, härlig choklad från Gefle Chocolaterie, make up tips från Mary Kay, läckra smycken från Dag&Natt och tips och trix från Colorama. Besökarna bjöds även på en värmande soppa tillagad av Eva och Carinas Kök.
- En härlig kväll, sa en av besökarna som även uttryckte sin förvåning över att det var så rent och fint inne i verkstan. Inte alls så smutsigt och oljigt som jag föreställt mig!
Ytterligare ett inslag under kvällen var en tävling där deltagarna fick svara på frågor om bilar och miljö. Första pris var att få tillgång till en SAAB 93 Carbriolet under en hel dag. Den lyckliga vinnaren sa att hon nog väntar med att hämta ut sitt pris till våren, så hon kan åka ”nedcabbat”.
Personalen från Eriksson Bilteam hade fullt upp under kvällen med att demonstera bilar. Den mest populära bilen, förutom ”cabben”, var Chevrolets lilla nya miljöbil Matiz.
- Ja, vi fick mycket frågor om miljöbilar, bekräftade Tomas Köhlström, en av de säljare som var på plats under kvällen. Det märks verkligen att det är detta som gäller nu. En kommentar jag hörde var att vi har läckra miljöbilar till bra priser, det känns väldigt positivt.

Tomas fortätter med att betona att arrangemanget varit jättetrevligt.

- En bra chans för oss att få ut budskapet till dem som vanligtvis inte går in i bilhallen själva. Detta kommer absolut att ge ringar på vattnet. Vi planerar redan nu för en repris till våren.