De ”saker” han pratar om är framförallt MIX:s mycket populära frukostföreläsningar som arrangeras sista fredagen i varje månad.
- Vi har intressanta föreläsare. Och eftersom vi har så många deltagare samt har fått så många nya medlemmar antar jag att föreläsningarna handlar om ämnen som många uppskattar, säger Johan Dahl.
Trots att MIX vänder sig till personer med intresse för marknadskommunikation och ledarskap i hela länet kommer de flesta av medlemmarna från södra Gästrikland.
Johan Dahl:
-Vi har ju fortfarande den största koncentrationen av medlemmar lokalt kring Gävle och Sandviken men vi vill ju gärna ut i länet också, men det har vi inte lyckats med ännu. För att nå dit behöver vi nog hitta de lokala eldsjälarna som har ett stort nätverk på plats. Sedan kan vi börja ordna aktiviteter på andra orter än Gävle och Sandviken.
Han fortsätter:
-Trots vår medlemsökning tror jag dock att vi kommer att öka ytterligare i södra Gästrikland. Vi har nämligen tillsatt en kanslifunktion som bl.a. arbetar med att värva nya medlemmar. Sedan märker vi ju att det finns ett större intresse, det är fler och fler som pratar om att MIX är ett bra nätverk att vara med i.
Är många medlemmar målet?
- Nej egentligen inte. Det finns inget självändamål i att vara många medlemmar. Däremot så gör fler medlemmar att vi får resurser till att ordna fler aktiviteter, ha tyngre föreläsare och ha ett mer omfattande program. Men i grund och botten så är det viktigaste ändå att vi anordnar aktiviteter som är bra och som ger deltagarna någonting, säger Johan Dahl.
Han fortsätter:
- När vi började vårt arbete med att utveckla MIX var vi endast ett fåtal medlemmar så man kan verkligen säga att vi är ett bra bevis på att man kan göra bra saker trots väldigt knappa resurser!