- Vi tackar alla er kunder för att ni givit oss så fina omdömen, säger Magnus Bratt, VD på Dina Försäkringar Gefle-Sandviken.
De som har tillfrågats har svarat på ett stort antal frågor för att kundnöjdheten ska kunna värderas ur flera olika aspekter. Dina Försäkringar har bland annat fått högt värde för ”servicekvalitet”.
- Det gör oss extra glada eftersom vår ambition är att alltid finnas nära varje enskild kund och att alltid försöka sätta oss in i kundens situation och hjälpa till så gott vi kan, säger Elin Pellpers, som jobbar på kontoret i Valbo. Vi lovar att fortsätta vara nära och engagerade.
Dina Försäkringar har lång tradition och det började med flera hundra lokala brandförsäkringsbolag för över 150 år sedan! Dina Försäkringar är ett modernt försäkringsbolag som bygger vidare på den lokala anknytningen med kontor över hela Sverige.
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) är ett system för att mäta och analysera hur de faktiska kunderna och andra användare bedömer varor och tjänster i Sverige. Regelbundna mätningar av kundnöjdhet och kvalitetsutveckling i näringsliv och offentlig sektor har genomförts sedan 1989. Totalt görs i år mer än 300.000 intervjuer inom ramen för SKI. Intervjuerna genomfördes under perioden 1 oktober till 30 oktober av EDB Business Partners. http://www.kvalitetsindex.se