Enligt Camilla Grennborg, projektledare på Compass Fairs, kom över 9.000 besökare till Bomässan under de tre mässdagarna. Det var också mycket nöjda besökare enligt den enkät som man gjorde, ”positiv och öppen mötesplats” var den vanligaste kommentaren. Men besökarna hade också önskemål om fler utställare med trädgård, inredning och möbler samt färg, golv och kakel.
– Vi siktar på att i första hand öka bredden och få med flera branscher nästa år, hellre än fler företag i samma bransch som de som deltog, säger Camilla.
Redan nu har flera företag bokat in sig även på nästa års mässa som går av stapeln samma tid, den 27/2 – 1/3. Vill man vara säker på en plats är det nog bäst att boka in sig redan nu!
Just nu planerar man för vårens Bomässor i Norrköping, Sollentuna och Jönköping och sedan blir det fyra mässor i höst.
Det var både kända och okända i vimlet. Rolf Lassgård, Thomas Andersson, hockeydomare, var några av kända Gävleprofiler som fyndade runt.
Besökarna hade också möjlighet att delta i tre tävlingar. Bomässan lottade ut 10.000 kronor att handla för på mässan till den som hade den bästa slogan. Emil Nyholm vann med en slogan, som handlade om att få slut på fruns tjat om inredning och mässa. Så frun var i allra högsta grad delaktig i vinsten. Emil valde en 40-tums NAD-TV som kostade 16.000 kronor hos Tommy Hellstrand på HiFi-klubben, som dessutom bjöd på väggfäste och högtalare. Tommy tycker att Bomässan var bra för hans företag med många nya kunder. Men också en hel del gamla, som Rolf Lassgård till exempel. Tommy Hellstrand är definitivt intresserad av att vara med även på nästa års Bomässa!
Den vinnande slogan publiceras senare på http://www.bomassa.se.
Det var fler priser som delades ut, man utsåg både Gävles fulaste kök och Gävles fulaste trädgård.
Fulaste trädgården hade Tony Silverloo och Maria Bjerkheden i Strömsbro. Som hjälp på vägen till en vackrare omgivning bjuder Rönngren Mark & Trädgård på design för 14.000 kronor.
Fulaste köket finns i Hille hos Magnus och Monia Löhman. Enligt Magnus är deras kök inte enbart fult, det har dessutom dålig funktion och usel kvalitet. Priset är en värdecheck på 20.000 kronor som Löhmans kan använda när de köper nytt kök hos Vabene Kök & Bad. Vabene är en ny franchisekedja som säljer italienska kök och badrumsinredningar samt även möbler och andra inredningsdetaljer. Man planerar att öppna butik i Gävle inom kort. I vilket fall får vi säkert tillfälle att se Vabene på nästa års mässa.
Konstigt nog verkade vinnarna glada över att vara ”fulast i stan”, men det var väl möjligheten att göra något åt det som gladde!
I vilket fall ser både besökare och utställare fram mot nästa års Bomässa i Gävle.